Delicious Authentic Creative

Delicious

Healthy and hospitable food. It brings people together and binds them. Eating then becomes more than just food on your plate; it becomes meaningful. Our Burgundian Brabant is characterised by a rich tradition of tasty and healthy food and hospitable ambiance. That gives you a taste for more!

Authentic

Produced with love and sincerity. That is authentic food. Sustainable and regional. Food that has its roots in a future-proof approach in which people, animals and the environment are more in balance with one another. Brabant no longer wants to only be the biggest agri-food region, but also the most sustainable one!

Creative

Smart and innovative food. With attention to the environment and room for innovation by amazing bonds between the various sectors. Brabant is a trendsetter in this. Yet, there is still a lot more needed to continue enjoying our value of food, also in the future!

News

De Brabantse Keukens 2018 zijn bekend!

Uit maar liefst 100 inzendingen heeft een jury met daarin experts op het gebied van voedsel en hospitality een keuze gemaakt: tien initiatieven om de Brabantse foodbranche te verbeteren worden werkelijkheid. 


more

De provincie Brabant en AgriFood Capital waren blij verrast met het hoge aantal en de kwaliteit van de aangemelde initiatieven. Zij zien dit als een groot compliment aan heel Brabant. Het geeft aan dat een duurzame aanpak van voedsel leeft in onze provincie.



De jury heeft er daarom voor gekozen niet voor 8 themamaanden te gaan, maar er 10 in te vullen. De 10 Keukenchefs zijn inmiddels blij verrast door Hans Steenbergen met de officiële uitreiking van de Garde, waarmee zijn officieel B2B partner zijn in het WeAreFood programma. Kijk hier welke 10 het zijn geworden.  


Themajaar ‘We Are Food’

In 2018 is Brabant ‘Europese Regio van de Gastronomie’. Brabant en eten zijn al eeuwen met elkaar verbonden. We zijn de belangrijkste provincie als het gaat om de productie en verwerking van voedsel. Het zit in ons DNA. We Are Food.


more

Innovatie en hospitality staan daarbij centraal. Eten in Brabant is namelijk veel meer dan alleen heerlijk. Het is ook eerlijk: gemaakte met oprechte aandacht, duurzaam en gezond. En het is vindingrijk: vernieuwend, net even anders en vooruitstrevend.  



We zijn trots op de rijke wereld van verhalen achter ons eten en onze tradities. Hoe het vanuit de grond op ons bord belandt. Hoe het mensen bij elkaar brengt en hoe het steeds maar weer verandert en vernieuwt. In 2018 delen en beleven we deze verhalen onder de noemer WeAreFood.  


Bob Hutten ambassadeur

Met trots kondigen wij de eerste ambassadeur van ‘We Are Food’ aan. Bob Hutten, directeur Hutten Catering én initiatiefnemer van De Verspillingsfabriek omarmt ‘We Are Food’ en roept anderen op dat ook te doen.


more

“Ik verbind me graag aan het themajaar We Are Food, omdat dit alles in zich heeft waar ik me ook hard voor maak. Het gaat over verduurzaming van onze foodcultuur. Over slimme innovatieve oplossingen, zodat we kunnen blijven voldoen aan de voedselvraag maar de omgeving niet uit het oog verliezen.”  



Als initiatiefnemer van De Verspillingsfabriek gaat Bob de strijd aan met voedselverspilling. Zowel consumenten als leveranciers, producenten en supermarkten gooien dagelijks veel – nog bruikbaar – eten weg. Voor ruim 5 miljard per jaar! De Verspillingsfabriek maakt van deze waardeloze reststromen smaakvolle producten. Meer weten? http://www.deverspillingsfabriek.nl  


Participate

Why? Because!

With the theme year We Are Food, we want to make you even more attentive to delicious, authentic and creative food. This is not only nice but much needed, so that also in the future we can continue to enjoy the value of our food. So we can make a timely transition from mass-produced food to a sustainable approach that finds a balance between people, animals and the environment.

more

That’s how you can join

Does your initiative have delicious, authentic and creative food in its DNA? Do you see opportunities in the necessary transition made by the food sector? And do you want to focus attention to your project, idea or initiative? Then We Are Food is for you. Register, reinforce We Are Food and use the extensive communication opportunities that we offer.

more

Interested?

Embrace the values of We Are Food? And are you interested in becoming a partner and taking part in this theme year? Let us know by sending an e-mail to info@wearefood.nl with your name, brief information about your initiative and a short description of how you would like to convey the values of We Are Food.

more

Initiators

Representative of the Agrarian development Energy and Governance
Province of Noord-BrabantAnne-Marie SpieringsRepresentative of the Agrarian development Energy and Governance
“Delicious, authentic and creative food; that is what we will put on the menu in 2018.”
Ton Rombous, chairman of AgriFood Capital, Mayor of ’s‑Hertogenbosch Municipality
AgriFood CapitalTon RomboutsChairman of AgriFood Capital, Mayor of ’s‑Hertogenbosch Municipality
“I have joined We Are Food, because for the city and region where I live and work, the investments in healthy food are vitally important.”

We Are Food is powered by: