We are food | We Are Food 2018
13
page-template-default,page,page-id-13,bridge-core-1.0.4,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-18.0.7,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.7,vc_responsive
 

We Are Food 2018

Noord-Brabant European Region of Gastronomy 2018

In 2018 droeg Noord-Brabant de titel ‘European Region of Gastronomy’. Een titel die past bij een provincie met een lange historie van voedselinnovatie en een rijke gastronomische traditie. Het werd gevierd met een inspirerend innovatieprogramma voor en door de agrifoodsector waarbij vernieuwende plannen, ondernemers en projecten een podium kregen: We Are Food, gekoppeld aan een zinnenprikkelend publieksprogramma waar bezoekers en bewoners tijdens zo’n 300 evenementen eten konden beleven: Brabant Celebrates Food.

In navolging van 2018 blijft We Are Food een podium bieden aan initiatieven die passen bij Brabant als innovatieve foodprovincie en als aantrekkelijke foodbestemming voor zowel de Brabanders als bezoekers aan Brabant.

 

Bekijk via de afbeelding hieronder het online magazine waar het hele foodjaar 2018 in woord en beeld is gebracht.

We Are Food

Vanaf maart 2018 zette We Are Food, tien maanden lang telkens één actueel food innovatie thema in de spotlights. Die tien thema’s zijn aangedragen door Brabantse foodondernemers, consumenten, zorgprofessionals, studenten, etc. Elke maand kende een of meerdere gangmakers. Die waren samen het gezicht van We Are Food: een inspirerende mix van gevestigde entrepreneurs en beginnende hemelbestormers. Eén ding hebben ze gemeen: ze hebben een uitdaging, een plan, een droom. In 2018 gingen ze samen proberen die dromen te realiseren en van nut te laten zijn voor de jaren die volgen.

 

Brabant Celebrates Food

Gedurende het jaar werd er door heel Brabant een zinneprikkelend publieksprogramma georganiseerd door de Brabantse regio’s en ondernemers. In de hele provincie werden ruim 300 smaakmakende evenementen georganiseerd waar bezoekers en bewoners konden ervaren wat Brabant allemaal te bieden heeft op het gebied van eten en drinken. Van foodroutes langs producenten van streekproducten, restaurants en andere toeristische bezienswaardigheden tot culinaire festivals, foodexposities en gastronomische belevenissen. VisitBrabant heeft het jaarrond campagne gevoerd om foodbeleving in Brabant internationaal op de kaart te zetten. Doel van dit publieksprogramma was om Brabant in binnen- en buitenland te positioneren als gastronomische provincie en daarmee als interessante reisbestemming.

Dit waren de 10 themamaanden